Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Planujesz otwarcie własnej kawiarni? O tych 3 rzeczach warto pamiętać!

Otwarcie własnej kawiarni wydaje się prostym i nieskomplikowanym biznesem. Wiele osób wyobraża sobie piękne i przytulne wnętrze, pełne gości i rodzinnej atmosfery. W rzeczywistości prowadzenie własnej kawiarni może być cudowną przygodą, ale bardzo często dla właścicieli staje się niekończącym się pasmem problemów. Trzeba pamiętać, że praca w gastronomii wiąże się z wieloma wyrzeczeniami, np. pracą 7 dni w tygodniu, bądź koniecznością dostosowania się do restrykcyjnych przepisów dla lokali gastronomicznych.

Maksymalnie wykorzystaj potencjał lokalizacji

W branży kawowej i cukierniczej lokalizacja to 80% sukcesu. Kawy, ciastka, czy herbaty to wyroby spożywane „przy okazji” i w stosunkowo krótkim czasie. Mały procent klientów jest gotowy długo dojeżdżać do wybranej kawiarni, dlatego należy dokładnie zbadać rodzaj ruchu w okolicach wybranej lokalizacji. Jak to zrobić? Można poobserwować, ile osób mija daną lokalizację każdego dnia, jakie są zwyczaje tych osób i jak wstąpienie do Twojego lokalu może wpasować się w ich styl życia. Czy jest to okolica, w której sprawdzi się sprzedaż kawy na wynos? Podanej do śniadania? Biznesowego spotkania? Czy ma to być kawiarnia sprzyjająca nauce i pracy? Może rodzinom z dziećmi? Czy Twoja kawiarnia będzie podążać z modnymi trendami? Czym się będzie wyróżniać spośród lokali w okolicy? Dopasuj swoją ofertę do potrzeb lokalnej społeczności. Jest naprawdę dużo możliwości. Rozważ, czy przypadkiem ruch w Twojej kawiarni nie jest związany z sezonowym nasileniem turystyki. W takim przypadku rozważ sezonowe otwieranie przedsięwzięcia.

Przeprowadź dokładną analizę konkurencji

Analizę konkurencji warto zacząć od przejścia się po okolicy i zapoznania się z ofertą wszystkich lokali gastronomicznych. Co więcej, rozmowa z ich pracownikami o tym, co się sprawdza, a co nie, jest bezcenna. Idealnie by było, gdyby Twój lokal wyróżniał się spośród pozostałych. Może w Twojej okolicy nie można kupić świeżo wyciskanych soków, smacznych śniadań, ręcznie robionych ciast, dietetycznych ciast, czy produktów z określonego regionu? Znajdź kategorię produktów, która Cię wyróżni, jednak pamiętaj, że czasami brak jakiejś usługi może oznaczać, że nie było nią zainteresowania. Możesz też wyróżniać się ceną — niekoniecznie musisz oferować najtańsze usługi, ale warto stworzyć swoją ofertę w innych cenach, niż konkurencja. W ten sposób zachęcisz trochę inną grupę klientów.

SPRAWDŹ:  Jak agencje SEO i SEM współpracują dla sukcesu online

Zadbaj o swoich współpracowników i partnerów

Każdy biznes gastronomiczny jest zależny od zespołu, który obsługuje klientów i dostarcza im produkty wyjątkowe w smaku. Znalezienie dobrego dystrybutora kawy o najwyższej jakości to podstawa. Nie trzeba nikomu tłumaczyć, że szeroka i przemyślana oferta ziaren kawy, to podstawa każdej kawiarni. Nie mniej istotne jest kto i jak będzie tę kawę przygotowywał. Aby stworzyć wyjątkową ofertę, trzeba mieć stały zespół pracowników, który zadba o każdy szczegół oferty. Niestety, wiele osób w tym biznesie tnie koszty na pracownikach, co przekłada się na ich wielką rotację, brak troski o jakość usług i pogorszenie opinii o kawiarni.

Otwarcie kawiarni to przedsięwzięcie, którego nie sposób opisać w jednym artykule. Przyszłym inwestorom polecamy zagłębić się w temat na długo przed podjęciem pierwszych wiążących decyzji finansowych.

Jakub Dąbrowski

Jakub Dąbrowski

Inżynier budownictwa z pasją do ekologicznych rozwiązań. Dzieli się wiedzą na temat zrównoważonego budownictwa i nowoczesnych technologii w architekturze. W wolnych chwilach uprawia wspinaczkę i fotografuje przyrodę.

Artykuły: 85

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *