Skuteczny brand marketing, czyli jak zyskać rozpoznawalność marki
Reklama jest dźwignią handlu. To nie wyświechtany slogan, ale prawda. Dlatego na samym początku działalności, aby przyciągnąć klientów, a także wtedy kiedy firma jest już rozpoznawalna i trzeba utrzymać zainteresowanie, np. przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek niezbędny jest skuteczny brand marketing. Rozpoznawalność marki bowiem może być osiągnięta, jednak najistotniejsze jest aby potencjalny klient czuł się cały czas pozytywnie zaskakiwany. Każdy najmniejszy detal może się liczyć, nawet sposób zabezpieczania paczek i stosowanie taśm z nadrukiem. Na co ponadto należy zwrócić uwagę?
Reklama internetowa i tradycyjna
Brand Marketing nie może odbywać się bez kanałów takich jak reklama bezpośrednia na billboardach i ulotkach, a także reklama internetowa w ramach kampanii Google Adwords. Tutaj można zastosować zasadę, że im częściej potencjalny konsument spotyka się z reklamą , tym większa szansa, że nie tylko zwróci na nią uwagę, ale również skłoni go ona do skorzystania z oferty firmy. Oczywiście niezbędne jest chwytliwe hasło reklamowe, a także odpowiednio dobrane logo marki, które powinno pojawiać się również w ramach reklam internetowych na stronach partnerskich Google. Oczywiście trzeba tu zadbać o właściwą prezentację strony internetowej, a także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, aby strona miała szansę pojawić się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Trzeba również dobrze określić budżet na kampanię Adwords i ramy czasowe jej trwania, cele, zadbać o ewentualne modyfikacje, a na koniec ocenić jej rezultat i wyciągnąć wnioski, aby kolejna była równie dużym sukcesem lub jeszcze większym.
Akcje promocyjne: sponsoring, konkursy i kampanie społeczne w mediach społecznościowych
Poza reklamami ważne są także akcje promocyjne w mediach społecznościowych. Można prowadzić konkursy z nagrodami z pytaniami dotyczącymi marki, branży, albo wydarzenia, którego marka jest sponsorem. Angażowanie się w sponsoring jest kosztowne, ale może być bardzo opłacalne dla firm, które mają za sobą już pierwsze sukcesy. Opłacalne jest zwłaszcza sponsorowanie imprez sportowych lub kulturalnych, dzięki których firma może zyskać jeszcze większy rozgłos. Ciekawym pomysłem na promocję marki może być zaangażowanie w kampanię społeczną, najlepiej związaną przynajmniej po części z działalnością firmy. Przykładowo firma oferująca materiały do ociepleń budynków może zaangażować się w akcję na rzecz czystego powietrza i korzystania z programów termomodernizacyjnych. Z kolei firma sportowa może zaangażować się w kampanię na rzecz przeprowadzania badań profilaktycznych. Możliwości jest bardzo dużo, a każda firma może znaleźć nośny temat w który warto się włączyć, przy okazji promując swoją markę zarówno w telewizji, jak i mediach społecznościowych.
Gadżety reklamowe dla klientów
Rozpoznawalność marki można budować również w oparciu już pozyskanych klientów. Wystarczy zaoferować im ciekawy gadżet reklamowy, który chętnie będą wykorzystywać, a w związku z tym więcej osób będzie mogło dowiedzieć się o działalności firmy. Oczywiście gadżety reklamowe to również doskonały sposób na podtrzymanie zainteresowania klientów zwłaszcza, jeśli są atrakcyjne. Do takich mogą obecnie należeć pendrive, powerbank, albo ponadczasowy kubek lub t-shirt. Takie gadżety mogą być oferowane również w ramach organizowanych konkursów w mediach społecznościowych.
Stosowanie taśm z nadrukiem na paczkach
Czasami najprostsze formy promocji marki są najskuteczniejsze. Profesjonalna taśma z nadrukiem nazwy i logo marki to niewielki gadżet, w który koniecznie trzeba zainwestować. Może się na niej znaleźć również samo logo i krótkie hasło reklamowe. Odpowiednie zabezpieczenie paczki bardzo liczy się dla klientów. Dlatego taśmę z nadrukiem koniecznie należy zastosować nie tylko na kartonie, ale również dodatkowo zabezpieczonych i opakowanych folią, zakupionych przez klienta produktach. Oczywiście do paczki można dołączyć jeszcze niewielki bilecik z podziękowaniem, na którym także będzie widniało logo marki, a także imieniem osoby, która zapakowała dla nas paczkę. Dbałość o szczegóły jest tu bardzo istotna, gdyż pokazuje, że firmie rzeczywiście zależy na klientach.
Przedstawione sposoby skutecznego brand marketingu to jedynie kropla w morzu tego, co można zdziałać stosując skuteczne techniki sprzedaży. Warto wykorzystywać wszystkie możliwości, gdyż nigdy nie wiadomo, czy to właśnie nie dokładnie zapakowany towar i zabezpieczony taśmami z nadrukiem obok rzecz jasna jakości nie są decydującymi czynnikami o wyborze tej, a nie innej firmy.